Vi byter böcker med varandra

Jag har gått med i en Pocketkedja

Här nedanför finns en kort beskrivning av hur jag är som läsare och vad jag gillar. Alla som är med i kedjan har svarat på samma fråghor. Detta ska bli så spännande. Och förhoppningsvis blir jag lite flitigare här på min bokblogg också….

Som läsare är jag: Snabb och krävande

Som bloggare är jag: Eftertänksam

Senast lästa bok: Syster av Bengt Ohlsson

Senast köpta bok/böcker: Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein

Favoritbok: Svårt men kanske Det femte barnet av Doris Lessing

Favoritdeckarförfattare: Maria Lang

Jag läser allt av: Joyce Carol Oates, Bodil Malmsten och Doris Lessing

Jag läser helst inte (genre/författare): Deckare

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Psykologi och Kommunikation

Förutom svenska läser jag gärna på: Engelska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Kungen bugar och dödar av Herta Müller

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Joyes Carol Oates Dagbok 1973-1982

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Sådant som fångar min blick

Jag vill uppmana min bokvän att: Följa sitt hjärta!

 

3 responses to “Vi byter böcker med varandra

  • himmelochord

    Jag vill gärna läsa om ditt läsande – du skriver om böcker jag aldrig skulle ha valt, på ett sätt som får mig att vilja läsa dem i alla fall… Och det är precis den slags råd/tips jag behöver just nu. Som du skrev om oförmåga att koncentrera mig på att läsa har jag levt i flera år. Av helt andra skäl än du givetvis, men just den effekten är densamma. Och efter så lång tid känns det som om jag glömt hur man gör och aldrig kommer att kunna läsa igen. Dumt. Men med bra böcker och god inspiration från andra ska det nog ordna sig!

  • Ellison

    Hej! Du är den jag ska skicka till i pocketkedjan, skoj! Har läst dina inlägg och försökt få mig en bild av vad du gillar och läser. Har du möjlighet att lista fler böcker du läst så jag inte råkar skicka någon du redan läst 🙂

  • Miranda

    Hej himmelochord! Jag hoppas att jag ska lyckas läsa mer och skriva om alla böcker jag läser. Kul att veta att du läser :)Hej Ellison. Jag ska försöka posta ett inlägg ikväll om vilka böcker och författare jag läst mycket av. Ska bli så roligt med pocketkedjan.

Kommentera

