Det finns en större bild

När någon tar sitt liv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hur kommer det sig att vi år efter år accepterar att 1 500 svenskar tar sitt liv? Alfred Skogsberg har skrivit en reportage- och debattbok som jag ser fram emot att läsa.

Efter självmordet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varje person som tar sitt liv lämnar efter sig i snitt tio närstående med starka och ibland motstridiga känslor som skuld, ilska och saknad. Det här ska vara en bok för efterlevande.

Jag är en efterlevande. Men för mig har det varit svårt att se att det finns en större bild och hur många vi efterlevande faktiskt är. Jag har varit så upptagen med min historia. Med vår historia. Den historia som tog slut den 31 augusti 2009.

Det är dags att se den stora bilden.

Kommentera

