Läs den bara!

Konsten att vara kvinna storDet finns naturligtvis massor av kloka och analyserande saker att säga om den här boken, om Morans version av feminism och hennes förenklingar av svåra saker. Martina Lowden gör det till exempel i den här recensionen i DN:

Caitlin Moran: ”Konsten att vara kvinna” 2012-08-07

Så jag hoppar över det. Istället ger jag er en bild av hur jag sitter i solen på min balkong i flera timmar en lördag och garvar högt, rått och igenkännade åt den ena efter den andra av Morans beskrivningar av kvinnolivet.

Den är obeskrivbar och jag fick asgarva åt mig själv tills jag fick kramp i magen. Det är väldigt befriande.

Läs den bara!

 

 

Kommentera

