Känslan av ett slut

Känslan av ett slut_storJag var så lockad av den här boken att jag hade antecknat titeln och författarnamnet vid två olika tillfällen i min Att läsa-anteckningsbok.

Men nej, jag förstår mig inte på den här berättelsen. Jag känner ingenting för huvudpersonen, för hans ungdomskärlek, för frun han skiljt sig ifrån men fortfarande är vän men eller för vännerna från studietiden. Enda gången mitt intresse väcks är när flickvännens medelålders mamma får scenen för en liten stund. Men det kan ju möjligen handla mer om mig än om berättelsens kvaliteter.

Nu visade det sig visserligen att den medelålders kvinnan hade en långt viktigare roll i berättelsen än vad någon anade. Men jag hade ändå hellre hängt med henne än med den åldrande Tony.

Men det är jag det.

Kommentera

